رسانهها و بسیج مردمی: بازتاب و تقویت روحیه مقاومت |
کد مقاله : 1232-PAYDARI02 |
نویسندگان |
غلامرضا چالوک * استادیار پایه 27 وزارت علوم و دانشگاه علوم انتظامی امین |
چکیده مقاله |
هدف این تحقیق مطالعۀ نقش رسانه ها در بسیج مردمی و سیر تحولی و رشد آن، در بسیج مردم در زمان جنگ و صلح در امور مختلف، نظامی و غیرنظامی برای حمایت معنوی، مادی و سپس تأثیرات و بازتاب آن در تقویت روحیۀ مقاومت در جهت تحقق و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی است و هدف آن شناسایی و تبیین کارکردهای ایجابی رسانه ها و شبکه های اجتماعی همسو در توسعۀ کمی و کیفی بسیج مردمی به منظور تقویت و افزایش روحیۀ و فرهنگ مقاومت است. انجام این تحقیق به صورت کیفی و کاربردی بوده و به روش مطالعۀ استنادی و کتابخانه ای و از مسیر مراجعه به تحقیقات و پژوهش های انجام شده و آراء و نظرات خبرگان رسانه ها و بسیج صورت گرفته است. یافته های این تحقیق در وحلۀ اول تبیین نقش و اهمیت رسانه ها در رشد و توسعه بسیج مردمی مبتنی بر داده ها و نظریات علمی و مدقن اصحاب رسانه و بسیج، و سپس نقش آن در تقویت، شکوفایی و افزایش روحیۀ و فرهنگ مقاومت در ایران و جهان رسانه ای و ارائۀ و پیشنهاد راه کارها، اولویت ها و راهبرد های اصلی و فرعی در این زمینه و تشریح مسیر دستیابی به آن می باشد. نتایج این تحقیق ابتدا مباحث نظری و در ادامه ارائۀ الگو، نمودار، ماتریس و جداول مؤلفه های تأثیر گذار رسانه ها در بسیج مردمی و تعیین مؤلفه های اصلی و فرعی تأثیرگذاری رسانه ها در تقویت روحیۀ مقاومت با ذکر الویت های آنها است. |
کلیدواژه ها |
رسانهها، بسیج مردمی، تقویت روحیه مقاومت |
وضعیت: پذیرفته شده |